"השטחים לבניה בת"א יגמרו תוך 6 שנים ונישאר עם התחדשות עירונית בלבד״

דלית זילבר, מנהלת מינהל התכנון בפאנל המסכם של ועידת עיר הנדל״ן באילת. "היעד הוא הקמה של 2.6 מיליון יח"ד עד  שנת , 2040, מתוכן, 900 אלף יחידות עתידות להיבנות במסגרת התחדשות עירונית".

״תוך שש שנים יגמרו כל השטחים הפתוחים לבניה חדשה בת"א. אנחנו נישאר עם התחדשות עירונית בלבד, וצריך לדעת איך להתמודד עם זה. מחוז ת"א צפוי להגיע בשנת - 2040 לכ -60% התחדשות עירונית״, אמרה זילבר.

 

כמו כן הציגה זילבר את התכנית האסטרטגית לתכנון ולבניה בישראל עד ל - 2040, אז צפויה אוכלוסיית ישראל להכפיל את עצמה, לצד גידול בתוחלת החיים, וסיום תוחלת החיים של מבנים רבים בישראל.

 

לדבריה היעד להקמה ב-2040 הוא  2.6 מיליון יח"ד בישראל, אשר מתוכן כ- 900 אלף יח״ד ייבנו במסגרת התחדשות עירונית, ו-450 אלף יח״ד במגזר הערבי.

 

"מחוז ת"א צפוי להגיע בשנת - 2040 לכ -60% התחדשות עירונית", דלית זילבר - מנהלת מינהל התכנון.  צילום: ארן דולב

 

זילבר אומרת כי ״ההגדרה של צרכי הדיור בישראל הוגדרה על ידי הממשלה, וכיום עוסקים במיפוי הנושא. כולם עובדים סביב שולחן אחד, עובדים על תכנית משותפת ביחד, משרד הבינוי והשיכון, מיהל התכנון ורמ״י, כולם יהיו מחויבים לה. מדובר באתגר לא פשוט. בתוך המערך מתקיימים דיונים אינטנסיביים גם בנושא התשתיות – מים, ביוב ניקוז וכד'״.

 

עוד לדבריה של זילבר, ״בנושא התשתיות יש אתגרים גדולים מאוד של מים, ביוב, ניקוז וכד'. על מנת לעמוד ביעד שהוצב כולם יהיו חייבים להתיישר. לבסוף צריך דאוג גם לאיכות התשתיות, שהביצוע יהיה איכותי, שכאמור מדובר על מהלכים דרמטיים של תכון, והתשתיות חייבות להיות מצוינות״.